ABOUT THE MAGAZINE

Art/iculation is an annual interdisciplinary print and digital magazine that aims to challenge mainstream notions of ‘culture,’ by spotlighting un(der)represented topics of cultural significance. The magazine takes its name from “The theory and method of articulation in cultural studies” by Jennifer Daryl Slack, who argues “articulation can be understood as a way of characterizing a social formation without falling into the twin traps of reductionism and essentialism[1]”. This captures the spirit of Art/iculation, which aims to make space for nuanced works from a variety of perspectives.

Art/iculation is produced on land that is the unceded territory of the Kanien’kehá:ka Nation of the Haudenosaunee Confederacy. The editorial committee recognizes that it is not enough to acknowledge the keepers of this land, and encourages readers to critically interrogate colonial histories and their present-day implications. The editorial committee embraces an intersectional and collaborative practice of feminism.

[1] Jennifer Daryl Slack (1996), “The theory and method of articulation in cultural studies”. Stuart Hall: Critical Dialogues in Cultural Studies. D. M. a. K.-H. Chen. London and New York, Routledge: 112-127.

À PROPOS DU MAGAZINE

Art/iculation est un magazine annuel bilingue qui vise à remettre en question les notions traditionnelles de « culture », en mettant en lumière des sujets non ou sous représentés. Le magazine prend son nom de « The theory and method of articulation in cultural studies[1] » par Jennifer Daryl Slack qui soutient que « articulation peut être compris comme étant une façon de caractériser une formation social sans tomber dans le double piège du réductionnisme et de l’essentialisme ». Ce concept capture l’esprit d’Art/iculation, qui vise à créer un espace pour des œuvres nuancés provenant de perspectives variés.

Le magazine est publié sur le territoire non cédé de la nation Kanien’kehá:ka de la confédération Haudenosaunee. Le comité de rédaction sait que ce n’est pas assez de reconnaitre les gardiens de cette terre et encouragent les lecteurs à interroger l’histoire coloniale et ses implications modernes. Le comité de rédaction représente un groupe d’individus qui partagent les mêmes idées et qui adoptent une pratique intersectionelle et collaborative du féminisme.

[1] Jennifer Daryl Slack (1996), “The theory and method of articulation in cultural studies”. Stuart Hall: Critical Dialogues in Cultural Studies. D. M. a. K.-H. Chen. London and New York, Routledge: 112-127.

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